Od edukacji do kariery /galeria/
14 marca 202414 marca 2024 r. na auli Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach odbyła się konferencja pt. „Od edukacji do kariery” zorganizowaną przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej oraz Instytut Mediów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UJK.
Wydarzenie skierowane było dla studentów, kadry naukowej uczelni, pracowników Akademickich Biur Karier, doradców zawodowych, pracowników HR i przedstawicieli biznesu sektora komunikacji.
Z myślą o tych którzy nie mogliby uczestniczyć w konferencji stacjonarnie, dostępna była transmisja na żywo, która cieszyła się dużym zainteresowaniem. Zapis transmisji można obejrzeć na kanale YouTube Uniwersyteckiego Centrum Mediów: https://www.youtube.com/watch?v=kkQiD0gB6H0…
W pierwszej części spotkania głos zabrali: dr Tomasz Chrząstek, Kierownik Uniwersyteckiego Centrum Mediów, Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Paweł Tyszkiewicz, Przewodniczący Rady Sektorowej ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej i Dyr. Zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, który w pierwszym panelu pełnił także rolę moderatora, Łukasz Bis, Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej ds. kierunku Digital Marketing, Dyrektor Centrum Innowacji i Wzornictwa Praktycznego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania, dr hab. Sławomir Gawroński, profesor w Katedrze Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Weronika Ladzińska, Strategy & Creative Director PromoTraffic, prowadząca zajęcia na WSIiZ.
Po uroczystym powitaniu gości, głos zabrał Łukasz Bis prezentując materiał dotyczący wdrożenia branżowego programu nauczania w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Odniósł się do wszystkich etapów wdrożenia nowego kierunku do oferty uczelni, podzielił się także wynikami ankiety w której uczniowie odpowiadali na pytanie – dlaczego ten kierunek? Jakie czynniki miały wpływ na ich decyzje, następnie swoje spostrzeżenia dotyczące realizacji programu w Kielcach wygłosił dr Tomasz Chrząstek. Przybliżył on także uczestnikom konferencji, ścieżki kariery jakimi mogą się pochwalić absolwenci uczelni.
Pierwszy z paneli dyskusyjnych: Rozwiązania dla lepszej współpracy edukacji i biznesu – komentarz do prezentacji i procesu tworzenia branżowych programów nauczania -od powstania do wdrożenia, skupiał swoją uwagę m.in. na czynnikach wpływających na tworzenie programów nauczania, na sposób ich realizacji i indywidualne podejście uczelni do wdrożenia przyszłościowych kierunków.
W drugim panelu dyskusyjnym głos zabrali: Łukasz Bis, Anna Sokołowska, absolwentka UJK, Social Media Specialist, Fajne. Studio Kreatywne, Paulina Naporowska, doradca zawodowy, Akademickie Biuro Karier UJK, Ewa Padechowicz-Rugała, doradca zawodowy, Akademickie Biuro Karier UJK oraz w roli moderatora – Zbigniew Brzeziński, Lider Grupy Edukacja i Kariera w Sektorowej Radzie ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, Specjalista ds. Public Relations, doradca międzynarodowej platformy RECREATE. Specjalista ds. promocji w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach. Ta część konferencji poświęcona była atrakcyjności branży dla młodych, wspominano o cechach idealnych pracodawców oraz pracowników branży komunikacji marketingowej. W żywej dyskusji padły także dane pochodzące z aktualnych badań oraz raportu przedstawiającego losy absolwentów .
Podsumowaniem wydarzenia, niech będą słowa często padające z ust prelegentów – liczy się otwartość, zarówno na drugiego człowieka jak i na zmiany, elastyczność i chęci. Studia dadzą nam możliwość rozwoju i wiedzę, ale to od nas zależy jak wykorzystamy dany nam czas i zdobyte umiejętności w praktyce.
Tekst: Karolina Cygan
Fot. Michał Brzoza /dział promocji UJK/